pagina 18-19

hergebruikt.’ Deze nieuwe bouwmethode is ook de inspiratiebron geweest voor de ontwikkeling van een nieuw recreatieconcept. Bertolt Daems: ‘We kwamen min of meer toevallig in contact met Molecaten dat verspreid over Nederland, maar ook in het buitenland, vakantieparken exploiteert. Zij waren op zoek naar een nieuwe accommodatievorm waarmee ze zich op de recreatiemarkt zouden kunnen onderscheiden. Ze zochten naar een vorm die het midden houdt tussen het traditionele kamperen en het huren van een vakantiehuis. Als nieuwe vorm van Glamping (Glamorous Camping) dat tegenwoordig steeds meer in zwang komt, hebben we toen de Lodge ontwikkeld, een hoogwaardig design product dat overal eenvoudig te plaatsen is. Het is allemaal heel snel gegaan. We hebben het bedrijf in juli van het afgelopen jaar opgestart en kregen half januari de opdracht om er 110 te produceren. Half februari hadden we 42 man aan het werk, want we moesten de Lodges begin juli af fabriek leveren.’ De Lodges zijn er in drie uitvoeringen met oppervlaktes van 22, 31 en 38 m2 � INHOUT 19

20 Online Touch pagina 18-19 Home


You need flash player to view this online publication